Onnellisten ajatusten kirjeitä ja joulutunnelmaa Muumimuseossa

VAnha sulkakynä papereiden päällä.

Kun joulukiireet valtaavat maailman, muumit nukkuvat tunnetusti sikeää talviunta. Muumimuseon hämärässäkin vallitsee muumimaisen rauhaisa joulunalustunnelma, kunnes joku puuhakas otus keksii perustaa Ateljeeseen postitoimiston! Pian Ateljeen postitoimisto tulvii onnellisten ajatusten kirjeitä ja kuhisee iloa kaikesta kuhinasta ja hösellyksestä. Touhotuksesta ja tohinasta huolimatta Ateljeessa laskeudutaan jouluiseen tunnelmaan rauhallisesti onnellisia ajatuksia ajatellen. Kenelle sinä kirjoittaisit kirjeen täydeltä hyvän mielen ajatuksia?

Myös Tove Jansson oli ahkera kirjeiden kirjoittaja. Kirje oli hänen aikanaan ennen kännyköitä ja tietokoneita luonteva tapa pitää yhteyttä ystäviin ja perheen jäseniin muulloinkin, kuin vain jouluna. Tove ilahdutti muumien ihailijoitakin kirjeillään, joita hän piristi hauskoin piirroskuvituksin.

Luo sinäkin omat onnelliset ajatuksesi! Kirjoita ja kuvita ne kirjeeksi vanhan ajan tapaan musteterällä ja kokeile, taidatko kaunokirjoitusta! Sujauta kirje itse taiteltuun kirjekuoreen ja anna postitoimiston pitäjän sulkea se juhlallisella sinetillä. Kirjesalaisuus on varmassa turvassa ja kirje valmiina matkaan ilahduttamaan saajaansa!

Ohjattu nonstop -työpaja klo 12-16 Muumimuseon aukiolopäivisin sisältyy pääsylipun hintaan.

Ps. Postimuseolle lämmin kiitos rekvisiitan lainaamisesta ja yhteistyöstä.