Muumimainen sarjispaja osana Tampere Kuplii 2023 -festivaalin ohjelmistoa

Keskeneräisiä sarjakuvastrippejä.

Muumien maailmanvalloitus alkoi muumisarjakuvien myötä 1950-luvulla, ja muumisarjakuvia julkaistiin yli 200 lehdessä ympäri maailmaa. Vuosien varrella Tove Jansson piirsi tuhansia sarjakuvaruutuja.

Muumimuseo on mukana Tampere Kuplii 2023 -sarjakuvafestivaalin viikonlopun ohjelmistossa Tampere-talossa. Muumimuseon kuvauspisteellä piirretään sarjakuvia nonstop-sarjakuvatyöpajassa la 25.3. ja su 26.3. klo 12–15. Paja löytyy museon sisäänkäynnin vierestä Tampere-talon aulasta, ja sinne on vapaa pääsy.

Ilmestyykö ruutuihin jotain muumimaista vai keksitkö aivan uusia hahmoja ja tarinoita? Ole kuin Tove ja piirrä oma sarjakuvastrippisi!

Tampere Kuplii -viikonlopun yleisöopastukset ovat suomeksi klo 11 ja englanniksi klo 13. Lauantaina on aikuisten kierros ja sunnuntaina enemmän lapsille suunnattu opastus.

Muumimuseon Ateljeen nonstop-työpajassa tutustutaan kirjansidontaan ja kootaan kirjanen, johon voi vaikkapa piirtää sarjakuvia. Ateljee on avoinna lauantaina 25.3. normaaliin tapaan klo 12–16, mutta sunnuntaina 26.3. suljettu yksityistilaisuuden vuoksi. Ohjelma Muumimuseossa sisältyy museon pääsylipun hintaan.