Ne salaperäiset ja muita mönkijöitä syyslomalla Muumimuseossa

Ne salaperäiset ja muut mönkijät valtaavat Muumimuseon syyslomalla. Ateljeessa on Pikkuotusten karkelot – tee oma otus. Kulje museossa ötököiden ja olioiden jalanjäljillä tehtävävihkon avulla ja jätä oma jälkesi mönkijöiden vieraskirjaan.

Salaperäisten otusten jalanjäljillä

Muumilaakson oksien alla piileksii monenlaisia pikkuisia otuksia, joita juuri kukaan ei huomaa. Toisinaan ne luulevat itsekin olevansa mitättömiä ja muuttuvat kainouttaan näkymättömiksi. Ne tassuttavat hiljaa lehtien alla ja vetäytyvät piiloihin tiskipöydän alle, kaakeliuuniin taakse tai uimahuoneen pukukaappiin. Useimmilla ei ole edes nimeä. Ne ovat pieniä herkkiä olentoja, jotka tuntevat itsensä usein yksinäisiksi.

Lumoudu syyslomalla Muumimuseon tunnelmasta ja löydä Tove Janssonin alkuperäiskuvituksista ja kuvaelmista ujot pikkumönkijäiset, ötökät ja nyytit. Seikkaile salaperäisten olioiden jalanjäljillä tehtävävihkon opastuksella. Jätä omat terveisesi tai tassunjälkesi vieraskirjaan mönkijäisiä ilahduttamaan. Tee otusystävä Ateljeen Pikkuotusten karkeloissa ja vie se mukanasi omiin seikkailuihin.

Syyslomaa vietetään Muumimuseossa 15. – 23.10.2022 (ma 17.10. museo on suljettu).

Tervetuloa koko perheen voimin!