Pikku Kakkosen tunnarista Jasoniin – värikäs talviloma Muumimuseossa 19.2.-6.3.2022

Muumimuseon talvilomaa vietetään tänä vuonna Camilla Mickwitzin värikkäiden kuvakirjojen hauskoissa tunnelmissa. Kiharapäisen Jasonin arki on aika vauhdikasta Kaarina-äidin kanssa, kun hippulat vinkuen kiidetään töistä  kauppaan ja kotiin (toivotaan ettei Vihainen Viivi tällä kertaa hermostu). Emilian elämä on toisenlaista, kun istutaan isän kanssa sohvalla tarinoimassa. Ihmeellisintä on Mimosan elämä, mutta hän onkin pikkuinen noita. Klassikkokirjojen lisäksi Mickwitzin värikäs maailma tulee monen suomalaisen lapsiperheen kotiin ruudun kautta: Pikku Kakkosen tunnusanimaatio on hänen luomuksensa.

Muumimuseossa pääsee talvilomalla uppoutumaan väreihin, kuuntelemaan tarinoita ja tekemään animaatioita!

Klo 13: Kivat kaverit Jason, Emilia ja Mimosa

Opastus lapsille värikkääseen ja hauskaan Iloinen arki – Camilla Mickwitz -näyttelyyn Muumimuseon Observatoriossa. Jos äitinsä kanssa asuva Jason, isänsä kanssa tarinoiva Emilia ja pikkunoita Mimosa eivät ole ennestään tuttuja, tämän jälkeen varmasti ovat – ja kirjoista voi lukea lisää.

Kierroksen kesto on noin 30 minuuttia, ja se sisältyy pääsylipun hintaan. Kierrokselle otetaan rajallinen määrä osallistujia, ilmoittaudu henkilökunnalle museoon tullessasi.

3 pm: Guided tour in English – The colorful childhood of Jason, Emilia and Mimosa

Guided tour for children in the colourful exhibition Joy Everyday – Camilla Mickwitz. If Jason, Emilia and little witch Mimosa are not yet familiar to you, after this tour they will be – and you might want to read more from the books.

Duration 30 minutes, included in the ticket. If you wish to take part, please inform us on arrival at the museum.

Koko päivän: Pikku Kakkosen tunnari ja muita animaatioita – pala-animaatiopaja koko perheelle

Pikku Kakkosen tunnari musiikkeineen on kaikille tuttu, monen lapsiperheen arkeen kuuluva ruuturutiini. Harva kuitenkaan tietää, että tunnusanimaation on tehnyt Camilla Mickwitz, lahjakas kuvittaja monien värikkäiden kirjojen ja animaatioiden takana. Talvilomalla Ateljeen työpajassa voi kokeilla, miten hauska/hulvaton/haikea animaatio omin voimin syntyy. Apua ja tarvikkeet löytyvät paikan päältä. Paja toimii nonstop-periaatteella.

Työpaja Ateljee auki on koko päivän museon aukiolopäivinä 19.2. – 6.3. Paja sisältyy pääsylipun hintaan.

Yleisöopastuksia ei pidetä 19.2. – 6.3.2022.