Tilda Rose valittiin Muumimuseon residenssivieraaksi 2022

Kuvittajat ry:n ja Muumimuseon residenssiin marraskuulle 2022 on valittu kuvittaja Tilda Rose.

Tilda Rose hurmasi raadin omaperäisellä ja tunnelmallisella kuvitustyylillään. Raati kuvaili Rosen kuvissa yhdistyvän murrettujen sävyjen maailma, hallitut sommitelmat, salaperäiset hahmot ja kaunis valon käyttö.

Muumimuseo ja Kuvittajat ry haluavat tuoda kotimaista kuvitustaidetta esiin ja nostaa sen arvostusta. Tilda Rose saa Kuvittajat ry:n 2 000 euron kuukausiapurahan residenssin ajaksi. Muumimuseo vastaa residenssiasunnon vuokrasta ja työtilasta museossa. Tilda Rosen työskentelyä voi seurata tiettyinä päivinä marraskuussa Muumimuseon Ateljeessa. Työpöydän läheisyyteen rakennetaan myös pieni ”work in progress” -näyttely kuvittajan työskentelystä.

Tilda Rose: Children Spectators, 2022.