Tove ja meri -kierros Facebook livessä

Tule mukaan kierrokselle, jonka näkee Muumimuseon Facebook livessä Itämeri-päivänä, torstaina 27.8. klo 18. Kierros ei jää tallenteeksi.

Tove ja meri

Meri oli äärimmäisen tärkeä Tove Janssonille, joka eli koko elämänsä meren äärellä. Kotikaupunki Helsinkiä ympäröi meri ja Helsinkiä ja kesäpaikka Pellingin saaristossa oli kaukana meren keskellä. Meri teemana löytyy myös hänen tuotannostaan, erityisesti muumikirjoissa ja niiden kuvituksissa, mutta myös muussa kaunokirjallisuudessa. Juhlavuoden näyttelyn Muumit ja meri kierroksella avataan Toven suhdetta mereen.

Tove Janssonin kansikuvapiirros kirjaan Näkymätön lapsi ja muita kertomuksia, 1981. Tampereen taidemuseon Muumilaakson kokoelma © Moomin CharactersTM