Syysloma muumianimaatioita katsellen ja itse tehden!

Jos ja kun syyslomalla sataa räntää ja pimeys ärsyttää, kannattaa suunnata lämpimään ja tunnelmalliseen Muumimuseoon, jossa voi käpertyä sohvannurkkaan katselemaan eri aikojen muumianimaatioita! Muumianimaatiot – seikkailuja ja turvallisuudentunnetta -näyttelyn telkkareiden äärellä hupsahtaa helposti puoli päivää.

Lopun päivää voikin sitten viettää keskustellen animaatioiden tekemisestä ammattilaisten kanssa ja omia animaatioita tehden. Paikalla animaatioiden tekemisestä kertomassa on sekä animaation ammattilaisia että opettajia. Muumimuseossa on syyslomaohjelmaa 12.-13.10. ja 15.-20.10.2019.

Muumimuseon Ateljeessa DIY Muumilaakso -työpaja

Ateljee on syyslomalla auki koko päivän. DIY Muumilaakso -animaatiopajassa pääsee itse tekemään oman muumi- tai minkä tahansa muun animaation. Helppo pala-animaatio-tekniikka sopii kaikille. Museon ohjaaja on paikalla koko päivän, ja nonstop-pajaan voi tulla mukaan koska vaan.

Animaattorit mukana!

Klo 11–12 Animaattori kertoo ja keskustelee animaatioiden tekemisestä
Klo 12–13 Animaattori on mukana ohjaamassa animaatiotyöpajassa

la 12.10. Mika Koskinen, animaattori / Muumilaakso
su 13.10. Carita Kapanen, animaattori / Muumilaakso
ti-ke 15.–16.10. Tuomo Joronen, lehtori / Tamk
to-pe 17.–18.10. Carita Forsgren, lehtori / Tamk
la 19.10. Topias Airas, animaattori / Muumilaakso
su 20.10. vahvistetaan myöhemmin

Anima Vitae -studiolla työskennelleet animaattorit Topias Airas, Carita Kapanen ja Mika Koskinen ovat olleet tekemässä uutta, kansainvälistä menestystä niittänyttä Muumilaaksoa. Lehtorit Tuomo Joronen ja Carita Forsgren puolestaan kouluttavat tulevia animaation ammattilaisia Tampereen ammattikorkeakoulussa.

Opastukset joka päivä

Syyslomalla pidämme yleisöopastuksia Muumianimaatiot – seikkailuja ja turvallisuudentunnetta -näyttelyssä joka päivä.

klo 13 Opastus näyttelyssä suomeksi
klo 15 Opastus näyttelyssä englanniksi

Kaikki ohjelmat sisältyvät pääsylipun hintaan!