Muumimuseo 1 v. 17.6.2018

Maailman ainoa Muumimuseo avattiin Tampere-talossa vuosi sitten, 17.6.2017. Avajaisia vietettiin kansanjuhlan merkeissä koko aurinkoinen viikonloppu. Muumimuseossa on käynyt jo yli 100 000 asiakasta läheltä ja kaukaa.

Sunnuntaina 17.6.2018 Muumimuseo antaa jokaiselle kävijälle museon oman postikortin syntymäpäivien kunniaksi. Laita kortti seinälle tai ilahduta sillä ystävää!

Syntymäpäivien ohjelma

Museossa on maksuttomia yleisöopastuksia koko päivän tasatunnein, klo 11 alkaen ja päättyen viimeiseen opastukseen klo 17. Klo 15 opastus on englanniksi.

Ateljeessa on ohjattu Kirjankansityöpaja klo 12-16. Tove Jansson maalasi muumikirjojen kauniit kansikuvat guassiväreillä. Toteuta Ateljeessa oma kirjankantesi samalla tekniikalla. Voit tehdä uuden version tutusta muumikirjasta tai vaikka kannen omaan elämäkertaasi!

Tervetuloa juhlistamaan yksivuotiasta Muumimuseota!