Tee sarjakuvaa syyslomalla!

Ensimmäisen muumisarjakuvan ilmestymisestä tulee lokakuussa kuluneeksi 70 vuotta.
Muumimuseo viettää syyslomaa muumisarjakuvien hengessä 17.-22. lokakuuta!

Piirrä strippi

Muumimuseon Ateljeessa on kouluikäisille suunnattu Piirrä strippi -sarjakuvatyöpaja tiistaista perjantaihin 17.-20.10. klo 12 ja klo 14.

Kerro se sarjakuvalla. Pikakurssi muumien hengessä sarjakuvakerronnan keinoihin, tarinaan ja kuvaan. Kirjailija, kuvataiteilija Tiina Lehikoinen opastaa kaksituntisessa työpajassa tekemään kertomuksesta stripin. Työpaja kestää n. 2 tuntia. Mukaan mahtuu 15 ensimmäistä. Ilmoittautuminen museon henkilökunnalle.

Yleisöopastukset syyslomaviikolla

Muumikirjojen maailma avautuu opastuksilla tiistaista perjantaihin klo 15.

Sana + kuva = Sarjakuva -kurssi

Viikonloppuna 21.-22.10. Ateljeessa Sana + kuva -sarjakuvakurssi klo 11-15 nuorille (+16-v) ja aikuisille sarjakuvaharrastajille.

Viikonlopun kestävällä kurssilla perehdytään muumisarjakuvien hengessä erilaisiin sarjakuvakerronnan keinoihin, harjoitellaan hahmojen rakentamista, synopsiksen kirjoittamista ja kuvakerrontaa. Osallistujat toteuttavat lyhyet sarjakuvanovellit viikonlopun aikana. Työpajan ohjaa kirjailija, kuvataiteilija Tiina Lehikoinen. Kurssille otetaan 15 osanottajaa ilmoittautumisjärjestyksessä. Ateljeessa on tarvittavat työvälineet, myös omia voi tuoda mukanaan.

Ennakkoilmoittautuminen osoitteeseen muumi@tampere.fi

Työpajat ja opastukset sisältyvät museon pääsymaksuun 12 / 6 €.