Talvilomalla musiikillista tekemistä ja tunnelmaa Muumimuseossa!

SOIVA MUSEO -MUSIIKKITUOKIOT

Muumimuseo aarteineen virkistää aina kaikkia aisteja, mutta talvilomalla erityisesti korvia: museoon on saatu koko viikoksi kävijöitä ilahduttamaan Tampere Filharmonian muusikkoja, jotka luovat soittimillaan tunnelmaa museoon. Päivittäin uusi soitin ja uudet kappaleet, tule vaikka joka päivä ja kuuntele koko sarja käyrätorvesta kontrabassoon. Elävä musiikki ja hyväntuulinen taide ovat aina hyvä yhdistelmä!

Soittajat ja soittimet Muumimuseossa klo 14­–15 välillä:

La 24.2. Alexis Roman, huilu

Su 25.2. Juha Kleemola, kontrabasso

Ti 27.2. Pauliina Koskela, käyrätorvi

To 1.3. Panu Saari, sello

Pe 2.3. Janne Pesonen & Jarmo Hyväkkö, klarinetti

Su 4.3. Katri Nikkanen, viulu

Musiikkia kuulee siis joka päivä keskiviikon ja lauantain konserttipäiviä lukuun ottamatta. Keskiviikkona 28.2. on Taikatalven tunnelmia – koko perheen konsertit ja lauantaina 3.3. Muumimuseon Taikatalvi-tapahtuma.

MUSIKAALISET MUUMIT -MUSEOKIERROS KOKO PERHEELLE

Ennen päivittäistä musiikkiherkkua museossa voi virittäytyä tunnelmaan koko perheen kierroksella, jossa keskitytään muumien musikaalisiin puoliin. Musiikki on tärkeä osa muumien seikkailuja, arkea ja juhlaa. Mutta kuinka käy, kun Nuuskamuikkunen hukkaa sävelensä? Entä voiko Mörkö laulaa? Näihin – ja moniin muihin – kysymyksiin saat vastauksia mielenkiintoisella kierroksella muumikirjojen maailmaan.

Kierrokset alkavat joka päivä kello 13. Ne kestävät noin 45 minuuttia ja sisältyvät pääsylipun hintaan.

TANSSIVAT MUSTETAHRAT -TYÖPAJA

Kaiken musiikillisen annin jälkeen voi vielä rauhoittua itse piirtämään – tietysti musiikin tahtiin. Museon Ateljeessa kuunnellaan kunakin päivänä museossa soivan soittimen mukaista Mozartin musiikkia. Toven käyttämillä tekniikoilla voi piirtää tanssivia viivoja, musikaalisia hahmoja tai mozartmaisia mielenmaisemia, mitä vain, mitä musiikki mieleen tuo!

Ateljeen ohjattu non stop -työpaja sisältyy pääsylipun hintaan ja on auki joka päivä kello 12–16.

TAIKATALVEN TUNNELMIA – KOKO PERHEEN KONSERTIT

Musiikillinen viikko huipentuu keskiviikkona 28.2. Taikatalven tunnelmia – koko perheen konserttiin, joka on Tampere Filharmonian ja Muumimuseon yhteinen talven piristys kaikille lomalaisille ja muille muumien ja musiikin ystäville! Konsertissa yhdistyvät rakastetun Taikatalvi-kirjan tekstiotteet ja kuvat sekä Wolfgang Amadeus Mozartin musiikki.

Koko perheen konsertit keskiviikkona 28.2. kello 17 ja 19. Yhteislippu museoon ja konserttiin on 12 € / lapsi ja 18 € / aikuinen, pelkkä konserttilippu 10 €. Etuhintaisia yhteislippuja myydään Tampere-talon lipunmyynnissä.

MUUMIMUSEON TAIKATALVI

Muumimuseo tuo ainutkertaisen talvitapahtuman Sorsapuistoon Tampere-talon kupeeseen lauantaina 3.3. klo 14–21. Koko perheen tapahtuma täyttää kauniin puiston talvisella hauskanpidolla ja yhdessäololla!

Laske jäämäkeä, luistele Sorsalammella, nauti kodan lämmöstä ja kuuntele upean Tampere Filharmonian salonkiorkesterin elävää musiikkia pimenevässä talvi-illassa. Puisto on puettu taianomaiseen valaistukseen, joka luo täydelliset puitteet unelmien talvipiknikille. Voit tuoda eväät mukanasi, mutta ruokaa ja juomaa saat myös paikan päältä. Tervetuloa mukaan koko perheen voimin tai vaikka kaveriporukalla!

Tarkempi ohjelma ilmestyy pian, seuraa Facebook-tapahtumaa!

Muumimuseo on tapahtumapäivänä avoinna klo 11 – 21.

Koko perheelle sopiva Musikaaliset muumit -yleisöopastus klo 13 ja 17.