Muumimuseossa ohjelmaa talvilomalaisille!

Piirretty isonokkainen hahmo hiihtää torvea soittaen.

Muumimuseossa vietetään talvilomaa viikot 8 ja 9 eli lauantaista 16.2. sunnuntaihin 3.3.2019. Museo on poikkeuksellisesti avoinna myös maanantait 18.2. ja 25.2. klo 9-17. Lomalaisille on järjestetty erityistä ohjelmaa museolipun hinnalla. Muumimuseon Taikatalvi -tapahtuma 2.3.2019 on valitettavasti peruttu sääolosuhteiden vuoksi.

Talviloman ohjelma viikot 8 ja 9

16.2.–3.3.2019 (normaalit aukioloajat, museo auki myös maanantait klo 9–17)

Taikatalven tarina
joka päivä klo 13, kesto 30 min

Koko perheelle suunnattu tuokio Taikatalvi-kirjan tarinan, kuvitusten ja kuvaelmien äärellä. Talvilomalla Muumimuseossa tutustutaan tietysti talviseen Muumilaaksoon. Miltä tuntuu herätä yksin kesken talviunien kun kaikki tuttu on kadonnut lumen alle? Alun hämmennyksen jälkeen Muumipeikko löytää onneksi uusia ystäviä, ja talvikin alkaa vaikuttaa kivalta. Tule kuuntelemaan, katselemaan ja keskustelemaan!

The story of Moominland Midwinter
Sat-Sun at 3pm

Enjoy the magic of the story through the book, illustrations and tableaux. Suitable for the whole family.

Soiva Muumimuseo
joka päivä klo 14–15 (paitsi ei la 2.3.)

Taas on aika helliä Muumimuseon vieraiden korvia. Elävä musiikki tekee museosta entistä tunnelmallisemman, kun Tampere Filharmonian muusikot soittavat – joka päivä uusi soitin ja uudet kappaleet. Pysähdy kuuntelemaan tai vain nauti näyttelystä musiikin soidessa. Valitse vierailupäiväsi lempisoittimesi mukaan tai tule kuuntelemaan vaikka kaikki käyrätorvesta kontrabassoon!

ma 25.2. Reetta Näätänen ja Mark Reding, klarinetti
ti 26.2. Malla Vivolin ja Aapo Järvinen, huilu
ke 27.2. Juha Kleemola, kontrabasso
to 28.2. Tatevik Ayazyan ja Hanna Parviainen, viulu
pe 1.3. Jarmo Hyväkkö, klarinetti
su 3.3. Juha Kleemola, basso

Norsu ja marabuhaikara musisoivat -työpaja
Joka päivä museon avoinna oloajan

Talvilomalla Muumimuseo täyttyy jälleen musiikista, kun Tampere Filharmonian muusikot ilahduttavat vieraitamme musiikilla. Orkesterin talviloman lastenkonsertti Eläinten karnevaali on ollut innoituksena myös Ateljeen musiikkiteemaiseen työpajaan. Nyt inspiroidutaan eläimistä. Tunnistatko Ateljeessa soitetusta musiikista karjuvan leijonan, norsun tai joutsenen? Entä miltä kuulostaa susi? Muumitarinatkin ovat täynnä mitä erilaisimpia eläimiä ja otuksia, kuten meressä uiskenteleva mamelukkikala ja hiekkaan kaivautuva muurahaisleijona.

Mikä eläin tai kummallinen otus sinulle tulee musiikista mieleen?

Tule toteuttamaan se ohjatussa grafiikan työpajassamme!

Muumimuseon Taikatalvi -tapahtuma Sorsapuistossa 2.3. on peruttu sääolosuhteiden vuoksi!