Muumimuseon Taikatalvi -tapahtuma on peruttu!

Muumimuseon Taikatalvi -tapahtuma joudutaan peruuttamaan sääolosuhteiden takia. Tapahtuma oli tarkoitus järjestää Tampereen Sorsapuistossa lauantaina 2. maaliskuuta 2019, mutta olosuhteet puistossa ovat tällä hetkellä liukkauden ja lumen vähyyden takia sellaiset, että tapahtumaa ei ole mahdollista toteuttaa elämyksellisesti eikä turvallisesti. Päätös peruutuksesta on tehty yhdessä Tampereen kaupungin kanssa.

Hiihtolomaviikolla muumitunnelmaan pääsee kuitenkin Tampere-talossa sijaitsevassa Muumimuseossa. Ohjelmassa on mm. koko perheelle suunnattuja tuokioita Taikatalvi-kirjan tarinan, kuvitusten ja kuvaelmien äärellä ja Tampere Filharmonian muusikoiden soittoa. Museon Ateljeessa on musiikista ja eläimistä inspiraationsa saanut ohjattu grafiikantyöpaja. Lauantaina 2. maaliskuuta Muumimuseo on auki tavallista pidempään, kello 10–21. Tuolloin liput myydään alennettuun hintaan, aikuiset 10 euroa ja lapset 5 euroa. Museo on auki hiihtolomaviikolla muina päivinä ti–ke kello 9–17, to–pe kello 9–19 ja su klo 10–17.