Muumimuseon Puutarhajuhlassa kesäistä yhdessäoloa!

Muumimuseon Puutarhajuhla kutsuu nauttimaan kesäisestä yhdessäolosta

Puutarhajuhla Sorsapuistossa tarjoaa iloisia hetkiä ja yhdessäoloa niin aikuisille kuin lapsillekin. Puisto puetaan kesäiseen kukkaloistoon ja juhlaväkeä hemmotellaan mm. elävällä musiikilla, pihapeleillä ja muumianimaatioilla.

Luonnonhelmaan katetaan pöytäliinoin somistettuja pitkiä pöytiä ja erilaisia ruokaryhmiä, joiden äärellä voi viettää kesäjuhlaa herkkuja nauttien. Tuo mukanasi omat piknikeväät tai osta syömistä puiston myyntipisteistä. Puutarhajuhlajuhlan tunnelman pitävät korkealla lukuisat toimintapisteet, joissa voi pitää hauskaa mm. pihapelejä pelaillen. Tampereen partiolaiset tuovat lammelle kanootteja ja puistossa pääsee myös Tivoli Sariolan karusellin kyytiin. Saunakin löytyy!

Puutarhajuhlan musiikillisesta annista vastaa mm. ihastuttava Emma Klingenberg, joka esittää Tove Janssonin lyriikoihin perustuvaa tuotantoa.

Muumimuseon Puutarhajuhla järjestetään Tove Janssonin elokuisen syntymäpäivän ja 1-vuotiaan Muumimuseon kunniaksi. Tapahtuma on jatkoa maaliskuussa Sorsapuistossa järjestetylle Muumimuseon Taikatalvi -tapahtumalle.

Katso lisää Facebook-tapahtumasta.

Muumimuseo on avoinna lauantaina 11.8. normaalia pidempään, klo 21 asti.

Muumit seikkailevat maalla ja vesillä, ja tarinan lopussa vietetään juhlia kotiinpaluun kunniaksi. Sorsapuiston Puutarhajuhla tarjoaa samaa riemua kaikenikäisille.

Muumimuseossa puolestaan keskitytään muumitarinoihin teatterin kautta. Tove Jansson rakasti teatteria ja sen taikaa, jännitystä ja eläväisyyttä.

Museon opastetuilla Muumit näyttämöllä -kierroksilla muumien maailma ja Toven tarinat avautuvat yleisölle toisenlaisesta näkökulmasta. Museon Ateljeessa pääsee itse tekemään teatteria. Muumilaakson marraskuu -kirjassa Vilijonkka järjestää juhliin lumoavaa ohjelmaa, varjonäytelmän nimeltään Kotiinpaluu. Varjoteatterin taika on yksinkertainen, se perustuu valoon ja siluetteihin. Ateljeen ohjatussa nonstop-työpajassa voi tehdä oman varjoteatterihahmon, ja halutessaan hahmoilla voi esittää tarinansa Ateljeen näyttämöllä

9.8.–12.8.2018

• Opastetut Muumit näyttämöllä -kierrokset päivittäin klo 13 suomeksi ja klo 15 englanniksi
• Ohjattu nonstop Varjoja ja valoja -varjoteatterityöpaja päivittäin klo 12–16, la 11.8. klo 12–21.

Muumimuseon pääsymaksu on 12 € aikuisilta ja 6 € lapsilta. Perhelipun hinta on 30 €.

Muumimuseon kunniavieras saapuu voittomatkalle Tampereelle Puutarhajuhlan aikaan

Visit Tampere Oy, Muumimuseo ja Moomin Characters järjestivät touko-kesäkuun aikana Maailman Suurimman Muumifanin etsinnät Instagram-kuva- ja videopalvelussa. Kilpailun voitti belgialainen Sigrid Meulemans. Hän saa elokuussa palkinnoksi vip-matkan Tampereelle sekä Muumimuseon Kunniavieras (Moomin Museum Guest of Honour) -tittelin. Sigrid osallistuu myös Muumimuseon Puutarhajuhlaan.

Sigrid Meulemansin kilpailutyö Instagramissa: https://www.instagram.com/p/BkNaG9XgsfR/

Muumimuseon Puutarhajuhla on maksuton tapahtuma. Muumimuseo Tampere-talossa on avoinna la 11.8. klo 11-21, pääsymaksu 12 / 6 €.

Muumimuseon Puutarhajuhlan järjestävät Visit Tampere, Muumimuseo ja Tampere-talo.

Tervetuloa kesän tunnelmallisimpaan tapahtumaan!