Marriott-hotellin rakennustyöt aiheuttavat meluhaittaa

Tampere-talon tontille Muumimuseon viereen vuoden 2019 lopussa avattavan Marriott-hotellin rakennustyöt etenevät. Hotellin työmaa-alue kattaa suurimman osan Tampere-talon pihasta Yliopistonkadun puolella.

Hotellin perustusten paalutustyö alkaa 15.6. ja se tulee aiheuttamaan meluhaittaa museon sisällä. Paalutuksesta aiheutuu ajoittain myös tärinää. Paalutustyö kestää tämänhetkisen tiedon mukaan kuusi viikkoa.

Tarjoamme asiakkaillemme paalutustöiden ajan alennettua pääsymaksua tiistaista perjantaihin: aikuiset 10 € (norm. 12 €), lapset 5 € (norm 6 €), perhelippu 25 € (norm. 30 €). Viikonloppuisin ei tehdä paalutustöitä.

Teosturvallisuuden vuoksi Muumimuseon vaihtuva näyttely Tove Jansson ja muumit sulkeutui 26.5. Museon perusnäyttelyn puolella herkimmät teokset siirretään turvaan ja korvataan toisilla. Muumimuseossa tehdään myös muita suojaavia toimenpiteitä paalutustöiden tärinän varalta.

Rakennustyömaa sulkee myös Yliopistonkadun nykyisen sisäänajon Tampere-talon pihaan. Tampere-talon pihaan rakennetaan Yliopistonkadulta saattoliikennettä varten toinen sisäänkäynti lähemmäksi talon pääsisäänkäyntiä.

Rakennustöistä huolimatta Muumimuseossa voi eläytyä muumien koko tarinaan aina suuresta tuhotulvasta vaarallisen juhannuksen kelluvaan teatteriin ja majakkasaaren arvoituksesta muumiperheen marraskuiseen katoamismysteeriin. Tarina etenee Tove Janssonin alkuperäisin muumipiirroksin ja Tuulikki Pietilän kolmiulotteiset kuvaelmat täydentävät mielikuviamme muumien seikkailuista.

Pahoittelemme rakennustöistä kävijöillemme mahdollisesti aiheutuvaa häiriötä!