Belgialainen Sigrid on Muumimuseon kunniavieras!

Visit Tampere Oy, Muumimuseo ja Moomin.com järjestivät touko-kesäkuun aikana Maailman Suurimman Muumifanin etsinnät Instagram-kuva- ja videopalvelussa. Etsinnät ovat päättyneet: belgialaisesta Sigrid Meulemansista tulee Muumimuseon Kunniavieras.

Moomin Museum Guest of Honour -nimeä kantavan kilpailun voittaja saa palkinnoksi viiden päivän mittaisen vip- matkan Tampereelle sekä Muumimuseon Kunniavieras -tittelin. Maailman suurin Muumifani saapuu Tampereelle 8. elokuuta ja häntä hemmotellaan Tampereella todenteolla. Hän pääsee tutustumaan Tampereen mielenkiintoisimpiin kohteisiin ja osallistuu myös Muumimuseon Puutarhajuhlaan Tampereella elokuun 11. päivä. Yöpymään voittaja pääsee Lapland Hotels Tampereen pehmeisiin lakanoihin.

Kilpailuun osallistujien tuli tehdä itsestään video, jolla kertoi persoonallisella tai hauskalla tavalla, miksi juuri hänen pitäisi voittaa. Kilpailun voittajatyö kosketti kilpailuraatia. Sigrid Meulemans kertoo videollaan vaikeasta lapsuudestaan ja siitä, kuinka Tove Janssonista tuli hänen sankarinsa ja muumeista kuin perhe vaikeuksien keskellä. Muumi-sarjaa katsoessaan hän ei tuntenut oloaan koskaan surulliseksi tai turvattomaksi.

– Ette usko, kuinka onnelliseksi tämä minut tekee! Halusin tätä aivan valtavasti – itkin jopa hiukan voittoni vuoksi. Tein hyvin henkilökohtaisen videon ja olen todella onnellinen, että piditte siitä. En malta odottaa, että pääsen Tampereelle – vieläpä syntympäiväviikollani, Sigrid Meulemans riemuitsee lähettämällään kiitosvideolla.

(Teksti jatkuu videon alapuolella)

Ole hyvä ja hyväksy markkinointievästeet katsoaksesi videon.

Moominmuseumguestofhonour-tunnisteella ladattiin Instagramiin yli sata kilpailutyötä ympäri maailmaa.

– Iso kiitos faneille upeista kilpailutöistä, oli hienoa nähdä kuinka paljon vaivaa moni oli nähnyt videonsa eteen. Oli koskettavaa käydä läpi näitä ja huomata kuinka paljon muumit herättävät tunteita ympäri maailman. Toivotamme Sigridin tervetulleeksi Suomeen ja Tampereelle, toivottavasti hänen kokemuksensa on unohtumaton, Moomin.comin markkinointipäällikkö Saara Sandell kiittää.

– Halusimme välittää kilpailun avulla maailman muumifaneille tietoa siitä, että muumien tarinaan pääsee tutustumaan Tampereella, maailman ainoassa Muumimuseossa. On ollut inspiroivaa nähdä, miten valtavasti ihmiset innostuivat tuosta mahdollisuudesta, Visit Tampereen markkinoinnin ja viestinnän asiantuntija Heli Jokela valottaa kampanjan taustoja.

Muumimuseo avattiin täysin uudistettuna Tampere-talossa viime kesänä. Elämyksellinen taidemuseo on houkutellut jo yli 100 000 kävijää ympäri maailman, erityisesti Japanista, Venäjältä, Iso-Britanniasta ja Saksasta.

– Jokaisella Muumimuseossa kävijällä on henkilökohtainen suhde muumeihin. Arvostamme todella, että Sigrid jakoi tarinansa kanssamme ja on hienoa, että voimme tarjota hänelle unohtumattoman kokemuksen museossa ja tunnelmallisessa Muumimuseon Puutarhajuhlassa elokuussa, Muumimuseon johtaja Taina Myllyharju iloitsee.

Katso Sigrid Meulemansin voittovideo Instagramissa.

Lisätietoja:

moominmuseum.com/guestofhonour