Muumimuseo suunnitteli uuden emalimukin Muurlan kanssa

Muumimuseo tuo uuden tyylikkään tuoteperheen myyntiin Tampere-talo Shopiin 27.3.2018. Tuoteperheen helmenä on yhdessä Muurlan kanssa suunniteltu emalimuki ”Muumimuseon muki 1/2018”. Tuoteperheelle on yhteistä erikielisistä muumi-sanoista sommiteltu musta-valkoinen leimakuosi, joka on suunniteltu erityisesti Muumimuseota varten.

Tove Janssonin muumikirjoja on käännetty yli 50 kielelle ja muumit ovat tunnettuja kaikkialla maailmassa. Idea leimakuosiin syntyi Muumimuseon Lukukirjaston muumikirjojen kielivalikoimasta. Muumimuseon leimakuosissa on 12 erikielistä muumi-sanaa, joista Muumimuseon kansainvälisetkin kävijät voivat löytää omansa.

Muumimuseon emalimuki kertoo muumien laajasta kansainvälisestä ystäväpiiristä. Kestävä emalimuki sopii retkiin ja muihin hyviin hetkiin. Musta-valkoinen tuote on helppo yhdistää muihin väreihin. Muumimuseon leimakuosista valmistetut, musta- ja valkopohjaiset lautasliinat tulevat täydentämään muumien ystävien kattauksia. Tuoteperheeseen kuuluvat myös mustat, valkoiset ja vihreät avainnauhat sekä postikortti. Muumimuseo tuo tuoteperheen myyntiin yksinoikeudella Tampere-talo Shopiin ja tuoteperhettä on tarkoitus laajentaa jatkossa. Leimakuosin on suunnitellut Dog Design Oy.