Erittäin salainen Muumimuseo 7.-12.11.

Muumimuseo on mukana Kirjalitta-festivaalilla, jonka teema tänä vuonna on Erittäin salainen. Museon ohjelmassa on retkiä Muumimuseon salaisuuksiin sekä sarjakuvatyöpajoja. Ohjelma sisältyy museon pääsymaksuun.

Kirjalitta-festivaali etsii lasten ja nuorten luku- ja kirjoitusharrastukselle tilaa niin Tampereen katukuvasta kuin sosiaalisen median verkostoistakin. Festivaali tarjoaa lapsiperheille ja nuorille oivaltavia mahdollisuuksia kohdata kirja ja kirjailija, ja kutsuu tarttumaan tarinaan itse. Esille pääsevät myös lasten ja nuorten omat tekstit! Tapahtuman järjestävät Lastenkirjainstituutti ja Sanataideyhdistys Yöstäjä yhdessä tamperelaisten ja valtakunnallisten kirja- ja lastenkulttuuritoimijoiden kanssa.

Kirjalitta valtaa Tampereen 6.-12.11.2017. Päätapahtuma on Finlaysonin alueella lauantaina 11.11.

kirjalitta.fi

#kirjalitta #tartutarinaan

Erittäin salainen Muumimuseo -kierrokset

Muumikirjojen salaisuuksiin keskittyvä retki Muumimuseossa Mitä salaisuuksia Muumipeikolla on majakkasaarella, ketä hän tapaa iltaisin, minne katoaa? Mitä Tiuhti ja Viuhti piilottelevat matkalaukussaan? Salaisuuksia ei ikinä kerrota kenellekään, mutta tällä retkelläpä kerrotaan, tule katsomaan ja kuuntelemaan!
Koko perheelle sopiva puolituntinen 7.-12.11. ti-pe klo 17 ja la-su klo 11. Kullekin retkelle mahtuu mukaan 20 aikuista/lasta, ilmoittautuminen museon henkilökunnalle. Kierros sisältyy pääsylipun hintaan.

Sarjakuvatyöpaja Erittäin salainen paikka

Piirrä oma strippi! Muumipeikon salainen paikka on vaikeapääsyisen ryteikön keskellä. Salainen paikka voi olla myös kallion kolossa, kaapin takana tai mielikuvituksessa – ja muita sinne ei päästetä, tai vain harvoja ja valittuja. Tule piirtämään sarjakuva piilopaikastasi tai matkastasi sinne!

Kaikille sopiva ohjattu nonstop -työpaja 7.-12.11. ti-pe 12-18 ja la-su 12-16. Ei ennakkoilmoittautumista, sisältyy pääsylipun hintaan.