Hotell Marriott öppnar intill Tammerforshuset

Världens största hotellkedja Marriott International kommer till Finland och öppnar i slutet av år 2019 sitt första hotell, som kommer att ligga i anslutning till Tammerforshuset. Hotellbygget kan eventuellt orsaka bullerstörningar för Muminmuseets och Tammerforshusets besökare. Tammerforshuset och Muminmuseet kommer att vara tillgängliga under sina öppettider.

Hotellet som byggs i Tammerfors är en del av hotellmärket Courtyard by Marriott som riktar sig till moderna affärsresenärer och familjer. Courtyard by Marriott i Tammerfors kommer att ha elva våningar ovan jord och 229 hotellrum. Hotellet ligger alldeles intill Tammerforshuset, diagonalt i riktning mot korsningen Kalevantie och Yliopistonkatu. Byggandet inleds redan i februari-mars 2018 med inrättandet av en ny anslutning från Viinikankatu bakom Tammerforshuset. Grundarbetet inleds antagligen i maj. Mest buller orsakas av pålningen som sker i maj-augusti 2018.

Vi beklagar om byggarbetet gör ert museibesök besvärligare. I framtiden kommer dock hotell Marriott att vara en ypperlig logimöjlighet även för Muminmuseets besökare. Hotellet kommer att ha en gång rakt in i Tammerforshuset för att gästerna enkelt ska kunna njuta av museet och Tammerforshusets utbud!