Jaa rakkautesi muumeihin! – Valokuvakilpailun huippukuvat

Muumimuseon valokuvakilpailuun Jaa rakkautesi muumeihin tuli yhteensä yli 1600 kuvaa ympäri maailmaa. Vaikean arvioinnin jälkeen raati valitsi voittajaksi saksalaisen Steffi Lan seikkailullisen kuvan Muumipeikosta melontaretkellä. Steffi La saa palkinnoksi kahden hengen matkapaketin, joka sisältää lennot Tampereelle, majoituksen, konsertit, illallisen ja tietysti pääsyn Muumimuseoon ja muihin tamperelaisiin museoihin. Lisäksi osallistujien kesken arvottiin kaksi museokorttia.

Kilpailun parhaimmistosta on koottu näyttely Muumimuseon Lukukirjastoon. Koko Lukukirjaston yhden seinän peittää muumifanien yli 150 erilaista muumikuvaa. Mukaan on valittu hupaisia ja hellyttäviä kuvia, kuten kissakuvia muumitvistillä ja matkakuvia, joissa muumipehmo ihmettelee Eiffel-tornia tai surffaa etelän vesillä. Mukana on myös asetelmallisia kuvia, esimerkiksi muumimukit, -postikortit ja erilaiset figuurit olivat suosittuja kuvauskohteita. Muumiruokakuvat muodostavat oman herkullisen kategoriansa muumikakkuineen ja -pipareineen.

Kuviin voi tutustua näyttelyssä Muumimuseon Lukukirjastossa Tampere-talossa 14.5. saakka ja myös Muumimuseon nettisivuilla sekä Instagramissa ja Facebookissa tunnisteella #moominmuseo ja #muumimuseo.

Näyttelyyn on vapaa pääsy.